Revanš susret osmine finala Lige prvaka između Atletico Madrida i Real Madrida izazvao je velike kontroverze, posebno način na koji su Jorgandžije ostale bez plasmana u narednu fazu takmičenja.
Najviše pažnje privukao je penal Juliana Alvareza u drugoj seriji, koji je poništen jer je utvrđeno da je fudbaler Atletica prilikom izvođenja dvaput dodirnuo loptu.
Tek 17 sati nakon utakmice, UEFA je objavila detaljno saopštenje u kojem je opravdavala odluku sudije i VAR-a, obećavajući pritom reviziju IFAB-ovih pravila. Također, objavila je i video snimak koji prikazuje dvostruki kontakt Argentinca s loptom.
Međutim, vremenski razmak između kraja utakmice i objave saopštenja, kao i činjenica da je UEFA prikazala kadar koji prethodno nije bio dostupan u prenosima, izazvali su sumnju među navijačima – da li je UEFA manipulisala snimkom?
Stručnjak za video montažu, Àlex Soler (@txolerfx), analizirao je snimak kadar po kadar na svojim društvenim mrežama. Prvo je primijetio da su sjene koje je lopta bacala dok se Julian Alvarez približavao misteriozno nestale prije prvog kontakta.
Na Twitch kanalu ElDesmarquea dodatno je pojasnio:
– Na prvom kadru postoje sjene na lopti, ali na drugom, nakon što se Julian pomakao – i to značajno, jer se spremao za udarac – sjena je identična onoj s prvog kadra. S obzirom na svjetla stadiona i promjene sjena pri svakom pokretu, neobično je da se baš u ovom slučaju ništa nije promijenilo.
UEFA have provided footage showing Julian Alvarez making "minimal" contact with the ball during his penalty against Real Madrid.
(via @UEFA) pic.twitter.com/FxH6MBzA8L
— ESPN FC (@ESPNFC) March 13, 2025
Nakon ovih zapažanja i pretpostavki, Soler je rekonstruisao tehniku montaže koju je UEFA potencijalno koristila. Isjekao je siluetu Juliana Alvareza, loptu i tačku izvođenja penala te pomjerio cijeli odabrani segment ulijevo.
Na snimku je ova promjena gotovo neprimjetna i izgleda kao prirodan pokret:
– Izgleda kao da se lopta pomjera, ali zapravo se pomjera i igrač. To je moja teorija, objašnjava Soler.
Osim zapažanja o sjenama, Àlex Soler ukazao je i na moguću manipulaciju putanje lopte:
– Ovo je jedna od najtežih stvari za uvjerljivo odraditi. Pomjeranjem igrača i lopte, umjesto da su koristili ispravnu putanju – koja bi išla više udesno – učinili su to digitalno i odabrali onu koja im je odgovarala. Dakle, svaki kadar na kojem se lopta pomjera također bi bio editovan, poručuje Soler.
Reakcije na društvenim mrežama nisu izostale, a navijači pozivaju Atletico Madrid da se ozbiljno pozabavi ovim slučajem. Međunarodna unija navijačkih klubova crveno-bijelih već je izdala novo saopštenje u kojem naglašava da neće odustati:
– Obavještavamo sve navijače Atletica da će UNIÓN pokušati ići do kraja kako bi UEFA dostavila originalni snimak nepravedno poništenog gola, kao i audio zapise iz VAR sobe.”