Cristiano Ronaldo je jučer izabran za najboljeg igrača u 2016. godini. Mnogi se pitaju kako je to moguće iako svi znaju da je statistika na strani Messija.
Ono što mnogi ljubitelji fudbala, kao najvažnije sporedne stvari na svijetu, ne razumiju jeste da je igra na terenu samo jedan segment ukupne nogometne industrije. Fudbal je prije svega kolektivni sport, i jako je važno kako neko vodi svoj tim i da li osvaja titule. Ronaldo je u 2016. godini sa reprezentacijom osvojio naslov prvaka Evrope, a Real Madrid je vodio do vrha svijeta i do finala Lige šampiona. Kao borac za kolektiv je briljirao u odnosu na sve druge super zvijezde. Individualna statistika govori da je Messi dao više golova, asistencija i stvorio više šansi, medjutim Barcelona nije briljirala na način kao Real Madrid, dok Messijeva Argentina nije imala rezultate koje je postigao Ronaldov Portugal.
Sada dolazi najvažnija stvar. Zamislite šta to znači za investitore koji su uložili u reklame kroz Cristiana Ronalda, Real Madrid i Portugal, a šta za investitore koji su izabrali Messija, Barcelonu i Argentinu? Hladno gledajući zapitajte se, ako uopšte možete zamisliti te milijarde eura, gdje bi vi investirali novac i gdje bi dobili veći povrat? Naravno odgovor je jednostavan – Ronaldo!
Kad je ulaganje u marketing i fudbal u pitanju jako je važno ulaganje i u društvene mreže i promociju fudbalera i timova putem Facebooka, Instagrama, Twittera i sve popularnije Internacionalne fudbalske mreže Footgoll. Mnogi o tome ne vode računa kao što to vodi tim Cristiana Ronalda. Samo na Facebooku Ronaldo ima oko 119 miliona prijatelja, dok Messi ima oko 88 miliona. Razlika je ogromna i iznosi 31 milion prijatelja u korist Ronalda. To je otprilike broj stanovnika (čitaj tržište) jedne Malezije, Saudijske Arabije ili Venecuele. Nijedan ozbiljan biznismen to neće propustiti tako lahko.
Put do uspjeha je težak i talenat za nogomet je samo jedna karika na tom putu koji vodi do samog vrha. Nakon talenta svakako su naporni treninzi i rezultati. Medjutim, ako neko dobro igra a nije vidjen od onih koji treba da ga angažuju, onda su talenat i znanje beskorisni na putu ka uspjehu. Zbog toga je važno voditi računa da se pojedinci i timovi promovišu na pravi način i udju u interesovanje stručnjaka i onih koji donose odluke. U profesionalnom fudbalu svaka karika je važna do najsitnijih detalja. Pitanje je koliko toga su svjesni mnogi koji se čak i bave nogometom. Zbog toga je fudbal kao biznis puno kompleksniji od same igre na terenu. Očigledno da su toga jako svjesni stručnjaci koji se brinu o Ronaldu, ne samo kao igraču, neko biznis brendu.